Kaffe, choklad och lakrits

20141019-172145.jpg
Igår fick jag verkligen sockerbehovet tillgodosett för en lång tid framöver. Jag provsmakade mig nämligen igenom Uppsala choklad- och kaffefestival.

20141019-172527.jpg
Här fanns choklad, kaffe och lakrits i alla möjliga former och varianter.

20141019-172701.jpg
Men allt gick inte bara ut på att smak och köpa. Det fanns också flera föredrag och provningar under dagen. Vi var på en lakritsprovning och fick lära oss om lakritsrot och hur lakrits framställs. Dessutom lyssnade jag på en colombiansk kaffeodlare som berättade om och visade bilder från sitt kaffeplantage.

20141019-173126.jpg
Och så fick jag för första gången smaka kaffeost då det både fanns etiopiska och lappländska kaffecermonier som man kunde delta i.

2 thoughts on “Kaffe, choklad och lakrits

Kommentera

