Eko-ambitioner i januari

Det nya året har kommit igång. Jag har skippat det där med nyårslöften. Det känns mer kravfyllt och så blir det ett misslyckande om man inte lyckas uppfylla sina löften (vilket man ju sällan gör…).
I år tänkte jag istället ha ambitioner. Mycket bättre. Jag lovar inget och har på så sätt ryggen fri om det inte blir något av det hela. Jag tänkte ha eko-ambitioner, vilket kommer att innebära att jag ska försöka göra en förändring varje månad som på något sätt förbättrar mitt ekologiska leverne.
Först ut i januari blir att rensa ut massa lunchlådor och byttor i plast. Vissa av de plaster som finns i dessa lådor är inte så nyttiga för oss och allra helst inte om de blir uppvärmda. Idag blev det därför en ny lunchlåda i glas. Hade också tänkt köpa en rostfri variant, men den var slut ( otroligt populär bland byggjobbare som killen i kassan upplyste mig om).

20140108-204351.jpg
Nu är det bara att testa om den håller tätt, så inte hela lunchen hamnar i väskan.

One thought on “Eko-ambitioner i januari

  1. Heja, heja! Bra ambitioner!

    Själv lovar jag varje år lite vagt att bli en bättre version av mig själv… Och anser mig varje år uppfyllt löftet! 🙂 Men att ta ett steg i månaden var en bra idé!

Kommentera

