Nyårsmiddagen

Då var 2013 till ända och ett nytt år börjat. Inga nyårslöften avgavs men jag råkade visst nämna att jag ska försöka komma igång med löpningen igen. Och jag sa visst också att jag skulle börja redan idag. I och för sig kan det nog behövas efter gårdagens nyårsmiddag. I år (eller i fjol då) bestod middagen av flera smårätter.

20140101-114125.jpg
Först blev det hemgjorda chips av potatis och jordärtskockor. Sedan ostron.

20140101-114234.jpg
Därefter blev det pilgrimsmusslor med variation på jordärtskocka – crème, ugnsbakad och friterad. Havskräftor med chiliaioli. Efter det fick vi pausa lite med en omgång Alfapet.

20140101-114554.jpg
Efter att jag förlorat i Alfapet var det dags för mer mat. Osttallrik med kryddbakade äppelklyftor. Sist en dessert från senaste numret av Mat&Vänner. Kaffepannacotta, teglass, honungssmetana, rårörda blåbär och maränger.
Mätta och belåtna kunde vi sedan beskåda traktens fyrverkerier. Och nu är det som sagt nytt år och det är väl bara att snöra på sig springskorna och ge sig ut.

Kommentera

