I väntan på advent

Första advent är nog nästan det jag gillar bäst med julen. Då får man plocka fram stjärnorna, adventsstakar, tända ljus och dricka glögg. Glöggen har jag i och för sig redan tjuvstartat med.
Idag har jag fixat, donat och städat så nu sitter jag här och är redo för december och första advent. Bilderna är inte de bästa men med god vilja lite stämningsfulla…

20131130-182325.jpg
Den förlängda Malm-byrån blev perfekt för ”pynt”.

20131130-182514.jpg
En liten adventsgran har fått komma in. Den har tom en ”skuggstjärna i toppen.

20131130-182611.jpg
Här sitter jag och myser i julstjärnans sken.

2 thoughts on “I väntan på advent

Kommentera

