Pinnar och pedikyr

Lördagskvällens middag var tänkt att bestå av lättrimmad torsk med tillbehör. Kan säga att jag blev något förvånad när fiskpaketet visade sig innehålla fiskpinnar. Det är något som vi aldrig köper så antagligen var det kvarlämnat i frysen av våra sommargäster.

20131019-194634.jpg
Efter att avnjutit min middag har jag nu stoppat ner mina fötter i ett varmt fotbad. Det finns ju en massa dyra superkurer som får all torr hud från fötter och hälar att försvinna. För ett bra tag sedan läste jag någonstans om en hemmakur som skulle vara minst lika bra och det är den jag testar nu. Blanda 5 dl varmt vatten med 2,5 dl rosa Listerine (ja, det där starka munsköljet) och 2,5 dl äppelcidervinäger. Stoppa ner fossingarna i blandningen och sitt och njut i minst 10 minuter. Sedan kan man torka bort torr hud med en handduk.

20131019-195336.jpg

4 thoughts on “Pinnar och pedikyr

  1. Den varianten har aldrig prövats:-), men jag brukar stoppa fötterna i såpa och olivolja och havssalt och lite badskum, det funkar bra. Intressant att höra hur ditt resultat blev. Fiskpinnar minns jag inte ens om jag ätit men tycker de ser goda ut på din bild, blev riktigt hungrig:-)

    • Fötterna blev verkligen mjuka och fina. Det var bara att gnugga bort den torra huden med en handduk. Men jag känner mig lite skeptisk till att ha Listerine i munnen om det har samma effekt där.

  2. öhh… kan det vara jag som lämnat rester. Inte för att jag brukar äta det själv… men i måndags slog jag själv till och åt med barnen och det är ju lika gott som man kommer ihåg 😀

Kommentera

