Drömmar i kras

Lite dramatisk rubrik kanske men om vi gör en lång historia kort kan man säga att drejning inte är min starkaste gren. För ett tag sedan trotsade jag mitt motstånd mot drejskivan och lyckades åstadkomma en riktigt hygglig skål.

20131017-212235.jpg
Kanske kunde jag och drejskivan trots allt bli vänner… Idag skulle jag bara putsa till botten och jämna till kanterna något. Jag putsar och putsar men får inte riktigt till det som jag vill. Helt plötsligt råkar min fot bli lite för tung och jag gasar till på pedalen. Tjong! Skålen flyger iväg och går i tusen bitar.

20131017-212638.jpg
Resten av kvällen ägnas åt att kavla julpynt.

One thought on “Drömmar i kras

Kommentera

