Tomtens tallar

20130805-191744.jpg
Träden planterades säkert en gång i tiden för att stoppa vinden och kanske hindra lite insyn. H har länge velat ta bort dem men jag har varit lite motsträvig. Mest för att det känns som ett väldigt jobbigt projekt att fälla de där tallarna. Men nu har till slut även jag insett att det inte bli lättare med tiden. De växer rätt bra och blir bara längre och rangligare. Dessutom vore det ju inte så lyckat om en gren blåste av och hamnade på växthuset. Igår sa jag okej och idag grävs det och förbereds för trädfällning och syrenplantering. Vore det inte så att motorsågen var inlämnad på service hade nog tallarna varit fällda när jag kom hem från jobbet. Någon verkar orolig för att jag ska ändra mig.

20130805-192842.jpg

4 thoughts on “Tomtens tallar

  1. Fast de stod rätt fint där:-), alldeles på rad. Vi har på stugtomten en hel del träd och just tallarna är inte särskilt snygga och skuggar mycket också, så jag skulle gärna fälla några:-), men dina ser snyggare ut.

  2. Det kommer bli jättefint med syrener, men jag håller med Monica om att det är fint nu också. Lycka till med det jätteprojektet. De där tallarna fäller man nog inte på en kvart…
    Har läst ikapp lite och jag måste säga att ni fixat till kaminen så snyggt. Gillar!

    Kram Tamara

    • Tack. Har lite dåligt samvete för att man kanske skulle renoverat den på riktigt och inte ”fuskat” som vi gjort. Men den blev fin och blev verkligen pricken över i. Jag förtränger det där med tallfällningen just nu. ; )

Kommentera

