Fina fynd

I helgen besökte jag återigen min nya favorit second-hand-butik, Solrosen i Östervåla. Först trodde jag att jag skulle gå tomhänt därifrån men plötsligt dök den upp – vattenbehållaren i koppar. Perfekt till blomplanteringar.

20130730-190207.jpg
En liten vända till och så föll ögonen på tidningsstället och där fanns två engelska inredningstidningar från juni och juli i år för endast 5 kronor stycket.

20130730-190546.jpg
Och slutligen det kanske största fyndet: räkmacka, Champis och hembakad fransk våffla för 55 kronor som avnjöts på det mysiga trädgårdskaféet. En riktigt lyckad shoppingrunda till sist.

20130730-190922.jpg

2 thoughts on “Fina fynd

  1. Stuggrannarna åker i skytteltrafik dit:-) och maken frågar varje dag: ska vi inte åka till Solrosen? Han tänker då på fikat och räksmörgåsen, jag tänker på alla grejer som kan följa med hem och det kan bli för mycket:-). Det finns verkligen mycket fint så ingen behöver åka tomhänt därifrån. Caféet är väldigt bra och trevligt både ute och inne, jag blev förvånad när jag såg det första gången. Och finfina saker hittade du:-).

    • Mycket trevligt ställe. Fin ordning och det känns rent och fräscht. Och fiket är ju en pärla. Ångrar lite att jag inte köpte kinaschacket som jag stod och höll i. Men det ger kanske en anledning till återbesök.

Kommentera

