Inte stensäker

image

Det börjar bli dags att välja golv till växthuset. Igår hade H köpt med sig fyra regnblöta markstenar i olika färger. Då. Igår. Trodde vi att stenarna från vänster till höger var sand, terracotta, grå och svart. Jag tyckte då, igår,  att det inte var någon tvekan om att terracottan var snyggast. Skönt med åtminstone ett enkelt val här i livet.
Men det var då. Nu är idag. Stenarna har torkat under natten och nu tycker jag att färgerna borde vara från vä till hö terracotta, grå, sand och svart. Jag blir helt förvirrad. Och nu tycker jag kanske att den till vänster är den snyggaste, den som  är sand el är det terracotta??? Jag får väl ta ut dem och se hur de ser ut i dagsljuset för att komplicera till saken ytterligare. Vilket I-landsproblem…

6 thoughts on “Inte stensäker

  1. Jaa man tror ju att den som är längst till vänster är terracotta och snyggast tycker jag, fast å andra sidan har jag inte sett växthuset så jag vet inte vad som passar bäst:-) men den är ju varmast i färg och det är snyggt tycker jag alltså:-), trevlig helg önskas er och hoppas de små kycklingarna mår bra.

    • Jag har nog beslutsångest med bara dessa fyra : ).
      Jag är hopplös när det kommer till att välja, vill vara hundra på att jag blir nöjd. Har lovat mig själv att aldrig bygga ett nytt hus. Jag skulle få magsår av alla val som måste göras.

Kommentera

