Det spirar och gror

Nu börjar det spira lite här och var i trädgården. Jag tycker att det händer nya saker varje dag. Men i morse var det frost när jag vaknade så det gäller nog att hejda sig med allt för känsliga planteringar. Än så länge njuter jag av de lite tåligare lökväxterna. Men det kliar verkligen i fingrarna när man ser allt fint som dyker upp i butikerna. I går fick några lavendelplantor följa med hem från Granngården eftersom det ser lite oroväckande visset ut i lavendelrabatten.

2 thoughts on “Det spirar och gror

  1. Här händer det grejor minsann. Växthus, kycklingar, ved och liljor… Härliga maj är en intensiv månad.

    ”Tyvärr” måste jag också fylla på lavendelförrådet eftersom flera av mina vita lavendel inte klarat vintern. Sån tur då att jag ska på en utflykt till en stor handelsträdgård imorgon 🙂

Kommentera

