Tre timmars terapi

Efter en dag på jobbet som inte kommer att hamna på tio-i-topp-listan var det så skönt att få komma till keramiken. En kopp kaffe, levande ljus, trevligt sällskap och en lerklump – det är terapi för mig. All stress och irritation från dagen bara rinner av mig när jag knådar, kavlar och grejar med leran. Eller det där med irritation är kanske inte helt sant, för ibland kan jag bli lite irriterad när idén i huvudet inte når ända fram till händerna och resultatet inte  blir riktigt som jag tänkt mig. Men det är en helt annan slags irritation som snabbt går över. Bonus igår var också att jag hade flera saker som var klara efter bränningen. Det är många moment som ”alsterna ” ska gå igenom. Ibland går något sänder i bränningen, andra gånger blir glasyren inte riktigtså bra somvar tänkt, men ibland blir det till och med bättre. Lite av tjusningen oc spänningen.

Äggkopp på fot och äggställ

Ängel med huvudet på skaft och rosa hjärtfat

Uppläggningsfat för sommarens kakkalas

6 thoughts on “Tre timmars terapi

Kommentera

