Stockholmsstunder

image

Den här veckan tillbringar jag i Stockholm å jobbets vägnar. Och livet blir lite annorlunda.

Promenaderna på mörka halkiga skogsvägar byts ut mot morgonpromenad längs Strandvägen där man kan glutta i svenska Tenns fönster.

image

Lunchlådor som värms upp i micron ersätts av sushi, bibimpap och meze på trevliga lunchkrogar.

Efter jobbet behövs det inte handlas, laga mat eller eldas utan jag kommer ”hem” till ett lagom varmt hotellrum där jag kan ligga i den sköna sängen och zappa runt på TV-kanalerna.

image

Ändå, trots hur bra det än är, så är det sådana här gånger jag verkligen inser hur himla bra jag trivs i Skullalund. Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen för mig. Och jag är verkligen glad och tacksam för att ha så mycket att längta hem till. Men först blir det Malmö och Norrköping innan jag kan stoppa undan resväskan för den här gången.

Kommentera

