Jord under naglarna

2013-02-24 14.06.16

Nu har odlingssäsongen dragit igång. Jag började med att tillverka små krukor. Krukmakaren är jättebra för att tillverka  planteringskrukor av tidningspapper. Billigt och praktiskt. Sedan blev det sådd av de fyra olika chilisorter som Lillebror skickade. Nu tar den stora väntan vid. Jag blir otålig som ett litet barn och vill att det ska börja växa på en gång. Det är alltid en lika stor förtjusning när det väl börjar spira och gro.

2013-02-24 16.43.29

2013-02-24 18.53.39

2 thoughts on “Jord under naglarna

  1. Jag testade ju också en krukmakare för ett tag sedan. Till backtimjanfröerna. Fröerna har grott – jippie. Men igår såg jag att krukorna börjat mögla. Inte så kul?! Brukar du klara dig från det? Kanske har jag dem för tätt…

    Trevlig helg!
    Kram Tamara

Kommentera

