Seg söndag

2013-02-24 12.52.07

Idag känns det mesta segt. Förkylningen vill inte ge med sig. Har ont i halsen, snorig och känner mig allmänt hängig. Samtidigt som jag känner mig lite rastlös för jag har inte varit utomhus på flera dagar. Fast det är en kraftansträngning bara att gå upp och ner för trappan.

Dessutom har jag kämpat med tentan. Varför är det samma visa varje gång. Jag har haft veckor, ja till och med månader på mig att skriva den här tentan. Ändå sitter jag nu här sista dagen och försöker få ihop det sista. Att man aldrig lär sig. Eller så får jag väl lära mig att det är så här jag fungerar. Inget mästerverk blev det precis, men nu är den inskickad så det är väl bara vänta och se.  Fin utsikt har jag i alla fall från mitt skrivbord. Ser ut över åkrarna och fårhagen. Och nu försöker solen också kämpa sig igenom det tjocka molntäcket. Det kanske blir en bra eftermiddag trots allt. Och ikväll ska jag ”tentafira” med hemmagjord pizza. Studentlivet nu för tiden, som distansstuderande, är lite lugnare än det var förr.

Kommentera

