Vitt och mjukt

Jag har varit förkyld och hängig några dagar,mest sovit och druckit apelsinjuice. Men det slår mig att alltid när jag är sjuk blir jag sugen på vit och mjuk mat. Manna- eller risgrynsgröt, makaroner (helst stuvade), smaksatt yoghurt, vitt bröd, bullar och mariekex. Saker som jag nästan aldrig äter i vanliga fall. Och inte är det direkt hälsokost heller. Det verkar som om min kropp (eller hjärna) skriker efter kolhydrater av det onyttigare slaget.
Jag får väl kompensera det hela med en och annan apelsin tills jag blir frisk och återgår till en mer normal kosthållning.

2013-02-22 13.44.49Dagens rätt – mannagrynsgröt

2 thoughts on “Vitt och mjukt

Kommentera

