Mandelolja

image

Idag är det ju fettisdagen men jag har inte ätit en enda semla. Hörde på radion att det säljs mellan 6-7 miljoner semlor i Sverige varje år, och då är de hembakta inte inräknade. Många temlor äts det. När det inte blev någon semla idag blev det inte heller någon mandelmassa, men däremot mandelolja. För utvärtes bruk.

Mandeloljan är en räddare i nöden för torr och narig vinterhud. Jag använder den på kroppen där jag är extra torr, eller tar några droppar i min vanliga hudkräm. Funkar bra för torra fötter eller på naglar och nagelband som lätt blir torra och spricker för mig under vintern. En produkt som kan användas på hela kroppen helt enkelt. Den går lätt in i huden och känns inte kladdig. Tyvärr gick snålheten före visheten den här gången för den här mandeloljan är inte ekologisk. Det är i alla fall en ren naturprodukt fri från konserveringsmedel, färgämnen och parfym. Nästa gång när det är dags för påfyllning får jag leta upp ett ekologiskt alternativ.

4 thoughts on “Mandelolja

  1. Imponerande att du ”klarat” dig utan att äta en enda semla. Själv sitter jag just nu med en kopp the och en smarrig semla. Jag är galen i semlor! Inte helt bra, men vad gör man om man är ett sockermonster?

    Mandelolja är jättebra! Körde själv med det ett tag, men sen tog flaskan slut och jag har inte kommit mig för att köpa en ny. Tack för påminnelsen 😉

Kommentera

