Ekologisk inspiration

Jag har en svaghet för inredningsmagasin. Det är nog ett arv från min mor 🙂 . När tåget häromdagen var försenat hann jag gå igenom hela Pressbyråns enorma utbud av olika magasin. Och man kan ju fråga sig om det verkligen finns en marknad för denna uppsjö av tidningar?

Kloka hem fångade i alla fall mitt intresse. En ny bekantskap på tidnignshyllan för mig. Det är ett inredningsmagasin som marknadsför sig som tidningen med miljövänlig inredning och klimatsmarta val till hemmet. Tidningen innehöll det som inredningstidningar brukar – hemma-hos-reportage, möbelnyheter, tips och idéer, lite trädgård och lite mat. Allt med en ekologisk vinkling.  Hemmen i reportagen kändes ganska extrema. Vad sägs om ett hus i bambu eller ett hobbit-liknande hus. Kanske inte så många idéer som man kan applicera här i Skullalund. Men det kan ju alltid vara givande att vidga sina vyer lite utanför Skullalunds ägor.  En ganska trevlig tidning som jag kan tänka mig att köpa någon gång ibland men den hamnar nog inte högst på ”favvo-listan.”

Kommentera

