Födelsedagskakan som försvann

Här var det egentligen tänkt att jag skulle ha en bild på födelsedagskakan, men innan kameran kom fram var den visst uppäten och det får man väl ta som ett gott betyg. Det blev ingen födelsedagstårta utan istället gjorde jag en kladdkaka med nougat från senaste Allt om Mat. Jag ”pimpade” den lite med spritsad grädde och strödde över flagor av poppande choklad. Jag har ju tidigare använt popping candy i en kakbotten men den här gången smälte jag choklad som fick svalna till rumstemperatur. Därefter blandade jag i godiskulorna och bredde ut allt på ett bakplåtspapper av silikon. När det stelnat bröt jag det i bitar till garnering. Varje gång är det lika roligt med den oväntade poppande känslan i  munnen.

Nu när det inte hann bli någon bild på kakan får det väl istället bli bild på en opimpad kladdkakan som jag tänkte ta med till jobbet imorgon.

2013-01-27 15.52.47

 

4 thoughts on “Födelsedagskakan som försvann

Kommentera

