Gräsligt gott

2013-01-22 19.05.47

I alla fall om man är en höna. Jag tänkte att hönorna också skulle få en liten försmak av våren och få picka i sig lite färskt gräs som omväxling. Det lär ju dröja ett tag innan gräsmattan kommer fram under snötäcket så i stället har jag sått lite vetegräs till dem. Jag tog en näve av deras vete och strödde ut på fuktat hushållspapper. Täckte över med plastfilm och sedan har jag sprayat det lite då och då. Nu en vecka senare har jag en bit gräsmatta färdig att servera.

4 thoughts on “Gräsligt gott

Kommentera

