Tandkrämstorsdag

2013-01-14 19.53.19

När vi var i Italien i november hade jag fått ett uppdrag av min svägerska att försöka få tag på en viss tandkräm som hon läst om. Pasta del Capitano skulle vara en supertandkräm och ge en speciell renhet i munnen. Det var ingen exklusiv tandkräm utan skulle finnas i ”billighetsaffärer”. Vi letade efter märket i mataffärer, drugstores och gatumarknader men hittade den inte någonstans. Tills vi av en händelse var inne på en riktig ”billighetsaffär” med en massa krimskrams. Där fanns den och för nästan inga pengar alls. Det blev några tuber till både mig och svägerskan. Och ja, den är faktiskt jättebra.

2013-01-14 19.54.32

I jakten på capitano-tandkrämen hittade jag ett annat märke som hade fina tuber och många roliga smaker, Marvis. Vad sägs om Ginger mint, ”en harmoni av varmt och kallt som ger en delikat, kryddig effekt”. Eller Jasmin mint, ”den överraskande charmen av söt, blommig mint tillägnad kvinnan”. Så insäljande beskrivningar kan man ju bara inte motstå. Nu drömmer jag om Italien varje gång jag borstar tänderna.

2 thoughts on “Tandkrämstorsdag

  1. Idag damp tidningen King ned i brevlådan och vad ser man där i: Marvis, italiensk tandkräm!
    Trodde inte detta skulle vara en moderiktig grooming-blogg.
    Syrran, du är steget före de stora 😉 kram!

Kommentera

