Juleljus

 

Att stöpa egna ljus till jul är en mysig tradition. Tyvärr inte en tradition som jag har. Det var många år sedan jag gjorde det. Funderade på att göra det i år men det blev ljus från IKEA i stället.

juleljus

För att tända ljusen behöver man tändstickor och gärna i fina askar. Jag tycker att fina tändsticksaskar oftast är löjligt dyra. Såg en fin ask jultändstickor för nästan 50 kronor. Det är jag alldeles för snål för att köpa så jag har gjort mina egna askar med limpistolen och lite fint papper.

 

 

 

 

 

jiojoeg

 

 

 

 

One thought on “Juleljus

Kommentera

