Gränsfors

Det blev ytterligare en avstickare från E4:an på vår roadtrip norröver. Gränsfors bruk ligger några mil in i landet från Gnarp. Här finns en yxsmedja. Till H:s stora besvikelse hade de stängt tidigare eftersom det var allhelgonadagen. Tur tycker jag eftersom chansen (risken) hade varit stor att vi blivit ytterligare en yxa rikare (och flera hundra kronor fattigare). Jag tycker att det räcker med de fyra gränsforsyxor vi redan har. Men där tycker vi nog olika.

Granne med smedjan ligger Gränsfors blomkrukor. Där var det, till min stora glädje, öppet och bara att kliva in.

Här är det självbetjäning som gäller om ingen personal finns på plats.

Plocka det du vill ha. Skriv ner på ett kollegieblock som ligger på disken och lägg pengarna i en skål. Här litar man på sina kunder.

One thought on “Gränsfors

  1. Hej på Dig – några dagar utan internett och jag klättrar upp i väggarna – men nu fungerar det (stackars personal i Telia … 😉 …)

    Jag har också en yxatokig man hemma … det finns alla varianter och storlekar att välja på. Ganska bra egentligen – för jag har så svårt att träffa med de där stora – något fel i ögonen kanske 😉

    Vilka fina krukor och vilket fint system. Hur många fick åka hem?

    Kram

Kommentera

