”Halv-8-hos-mig”

Under en rätt lång tid har jag och två arbetskamrater turats om att bjuda hem varandra på middag. Vi kallar det halv-åtta-kvällar, inspirerade av TV-programmet. Vi har dock slopat den efterföljande röstningen. Vi har haft lite olika teman på våra kvällar, t.ex. färger, länder, landskap etc. Menyn är en överraskning tills gästerna kommer.

I helgen stod jag som värdinna och temat för kvällen var Sydafrika. Jag hade komponerat ihop en meny med sydafrikanska rätter.

Förrätt: Majs- och räkbriks med avokadodipp

Huvudrätt: Bobotie med saffransris, mango chutney och tomat- och chili chutney

Dessert: Malvapudding med fruktsallad

Till middagen drack vi det här och det här.

2 thoughts on “”Halv-8-hos-mig”

Kommentera

