Min oppskriftsbok

Dennas veckas kokbok är egentligen inte en kokbok utan min receptbok. Den fick komma med i alla fall för när jag satt och bläddrade i den blev jag så sugen på ett recept på fisklasagne som jag fått av min gamla kollega Lars-Inge.

 

 

Enligt Lars-Inge ska den göras på kolja och sjötungsfiléer. Känns lite väl lyxigt med sjötunga i en lasagne, så idag får det bli lax, en påse putsbitar av havskatt som jag hittade i frysen och lite räkor och kräftstjärtar. Det blir förhoppningsvis ganska gott och lyxigt det också.

 

 

På ”Bolla” blev jag rekommenderad  detta halvtorra riesling till lasagnen. Vi får se i kväll hur slutresultatet blir.

Kommentera

